اخبار

برگزاری جلسه شورای پیامگزاران سلامت استان کرمانشاه

برگزاری جلسه شورای پیامگزاران سلامت استان کرمانشاه

جلسه مذکور کهروز شنبه ۱۴۰۲/۹/۱۸ در سالن جلسات شهید قلیوند استانداری و به ریاست مهندس خسروی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه و دبیری دبیرخانه ساغ و با حضور و مشارکت  اعضای شورای پیامگزاران سلامت استان تشکیل شد.ابتدا دکتر حسین بیگلری بعنوان رئیس دبیرخانه ساغ و دبیر جلسه ضمن خیر مقدم به حضار مقدمه‌ای در خصوص نقش پیامگزاران سلامت و همکاری های بین بخشی در ارتقاء سطح سلامت و لزوم استقرار کامل دبیرخانه های سلامت در دستگاههای اجرایی جهت پیشبرد اجرای برش استانی سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی و تغذیه و اسناد ملی بهبود کیفیت آب شرب، نان کامل، توزیع شیر در مدارس و بیماری‌های زئونوز با اولویت هاری، بروسلوز، مالاریا و پشه آئدس ارائه نمود.

سپس دکتر رضایی به تشریح مبحث سند مذکور و همکاری سازمان‌های مرتبط پرداخت.

در ادامه دکتر کریمی معاون فنی مرکز بهداشت استان توضیحات مبسوطی در خصوص بسیج ملی غربالگری بیماریهای دیابت و فشارخون بالا و انتظارات از سازمانهای مرتبط ارائه نمود.

همچنین در خصوص بیماریهای مشترک انسان و حیوان با محوریت بیماریهای هاری ، بروسلوز، تب کریمه کنگو ، مالاریا و پشه آئدس حساس سازی لازم را به عمل آمد.

 

در پایان ضمن جمع‌بندی موضوعات مطروحه و اخذ تصمیمات لازم از کلیه حاضرین در جلسه تست های لازم جهت غربالگری بیماریهای دیابت و فشارخون بالا بعمل آمده و جلسه خاتمه یافت .

۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۰:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید