اخبار

برگزاری اولین کمیته تخصصی ارتقاء کیفیت و سلامت نان استان به همت دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی

برگزاری اولین کمیته تخصصی ارتقاء کیفیت و سلامت نان استان به همت دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی

در تاریخ 1402/03/21اولین کمیته تخصصی " بهبود و ارتقاء کیفیت و سلامت نان استان" در سالن جلسات دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط در تولید نان، انجمن های صنفی، معاونت های ذیربط دانشگاه و همچنین کارشناسان این دبیرخانه تشکیل گردید.

در ابتدای جلسه دکتر حسین بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین، به بیان اهداف و ضرورت تشکیل این کمیته تخصصی پرداختند و یکی از اهداف مهم سند ملی تغذیه و امنیت غذایی کشور را ارتقای کیفیت و سلامت نان عنوان کردند. وی همچنین ضمن اشاره به اهمیت نقش نان در سبد غذایی خانوار، تلاش در جهت کاهش میزان نمک و حذف عوامل افزودنی غیر مجاز در نان را مورد تأکید قرار دادند.

در ادامه دکتر شهریار مستوفی در خصوص چالش های حوزه آرد و نان از مزرعه تا سفره و همچنین در زمینه تدوین سند ارتقاء کیفیت نان در استان مطالبی را ارائه نموده و بر هماهنگی و همدلی کلیه دست اندرکاران آن حوزه تأکید نمودند.

در پایان بعد از استماع نظرات و پیشنهادات کلیه اعضاء حاضر در جلسه، چالش ها و همچنین برنامه های در دست اقدام کلیه متولیان آرد و نان جمع بندی و مقرر گردید در اسرع وقت نسبت به انعکاس آنها به شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور افدامات مقتضی بعمل آید.

لازم به ذکر است موافقت گردید که پیشنهاداتی هم جهت بهبود و اصلاح کیفیت آرد و نان به شورای مربوطه در استان ارائه گردد.

۱۷ تیر ۱۴۰۲ ۱۰:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید