اخبار

نشست توانمندسازی ویژه روسای خانه های مشارکت مردم در سلامت استان و شهرستان های تابعه

نشست توانمندسازی ویژه روسای خانه های مشارکت مردم در سلامت استان و شهرستان های تابعه

 

     نشست توانمندسازی ویژه  روسای خانه های  مشارکت مردم در سلامت استان و شهرستان های تابع توسط دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیست وششم بهمن ماه در سالن بوستان برگزار شد.

در این نشست دکتر حسین بیگلری رئیس دبیرخانه تخصصی کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه با بیان اهداف کارگاه از زحمات ارزنده اعضای خانه مشارکت تقدیر و تشکر به عمل آورد.

و ی در ادامه به عملکرد یکساله و چالش‌ها در این زمینه ،اسناد سلامت بیماری غیر واگیر سلامت سالمندان ، سلامت روان ، پیشگیری از سوء مصرف مکمل های ورزشی و داروهای نیروزا ،ترویج تغذیه سالم و سبک زندگی سالم و جوانی جمعیت پرداخت  .

 دکتر حسین بیگلری گفت سوء مصرف داروهای نیروزا تهدید بزرگی برای جوانان و ورزشکاران عزیز است .

 مسئله سود مالی  ،ناکافی بودن میزان آگاهی  جوانان و ورزشکاران در رابطه با مواردی که ضرورت مصرف مکمل های غذایی و ورزشی را ایجاد می کند،درآمدزایی حداکثری ، تبلیغات فریبنده می تواند باعث گمراه نمودن ورزشکاران  عوارض و سوء مصرف داروهای نیروزا گردد.

وی همچنین تقویت همکاری بین بخشی و تشدید نظارت های قانونی با محوریت سازمان ورزش و جوانان ، مشارکت سالم سازمان های ذیربط قانونی ، افزایش سطح دانش و فرهنگ سازی اجتماعی جامعه با ترویج ورزش سلامت محور را مورد تاکید قرار داد و بر حمایت طلبی و جلب نظر مساعد سلامت‌محور در شهرستان ها و استان ها تاکید کرد.

دکتر سعید سمیعی  رییس اداره توسعه پایدار دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی بر ارائه گزارش عملکرد کاربردی سالیانه روسای خانه مشارکت مردم در سلامت  در زمینه استقرار اسناد سه گانه سلامت ناکید نمودند.

 تیمور نوری رئیس خانه مشارکت مردم در استان کرمانشاه نیز گفت در راستای اهداف خانه مشارکت فرمانداران در شهرستان ها همواره پای کار هستند و همکاری لازم را با خانه های مشارکت می نماید.

 همچنین از  زحمات روسای خانه مشارکت مردم در شهرستانها نیز قدردانی به عمل آورد.

در خاتمه با ارائه گزارش عملکرد توسط هریک از روسای خانه مشارکت از سه شهرستان برتر صحنه ، سرپل ذهاب و پاوه تقدیر شد.

 

 

 

۱ اسفند ۱۴۰۱ ۱۳:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید