اخبار

دومین نشست کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی دانشگاه در سالجاری برگزار شد

دومین نشست کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی دانشگاه در سالجاری برگزار شد

 

    دومین نشست کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت به ریاست معاونت دادستان در پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه  و دبیری رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی  دانشگاه  هجدهم بهمن ماه سالجاری در سالن جلسات معاونت امور بهداشتی برگزار شد.

پیشگیری از سوء مصرف مکمل های ورزشی غیر مجاز ، داروهای نیروزای ورزشی توسط سازمان ورزش وجوانان و سایر اعضاء مرتبط  از دستور کارهای این نشست بود. 

در این جلسه مصوب گردید همه سازمانها و ادارت مرتبط همچنان در جهت هم افزایی آموزش ها و اطلاع رسانی در جهت راستای افزایش آگاهی جوانان و ورزشکاران ، ترویج ورزش سلامت محور ، فرهنگ سازی جامعه وپیشگیری از سوء مصرف مکملهای ورزشی و داروهای نیروزا اقدام نمایند.

همچنین نمایندگان اداره ورزش وجوانان و معاونت غذا و داروی دانشگاه ، باشگاههای متخلفی را که اقدام به توزیع و عرضه مکملهای ورزشی غیر مجاز و داروهای نیروز زا می نمایند شناسایی و در اولین اقدام اخطار قانونی لازم صادر گردد  و پس از بازبینی مجدد در صورت تکرار به توزیع وعرضه ، توسط معاونت دادستانی نسبت به دستور قضایی تعطیلی  و پلمپ باشگاه متخلف اقدام لازم انجام شود و  در صورت عدم بازدارندگی و تهدید علیه سلامت جامعه لغو پروانه و صدور قرار های قضایی صادر شود.

اداره فرهنگ وارشاد اسلامی  نیز نسبت به اطلاع رسانی کاربردی و فرهنگ سازی در فضای مجازی اقدام نماید.

پلیس فتا در فضای مجازی به صورت ناشناس و با رعایت پروتکل ها و قوانین موجود نسبت به  شناسایی و انسداد شبکه توزیع وعرضه در فضای مجازی اقدام نماید.

در خاتمه مقرر شد همایش ورزش و تغذیه سالم  توسط سازمان ورزش و جوانان با مشارکت دانشکده تغذیه جهت آشنایی و اطلاع رسانی مربیان و ورزشکاران استان در خصوص مکملهای  غیر مجاز وداروهای نیروزای ورزشی  درسالن داشکده علوم تغذیه برگزار شود .

۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ۱۲:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید