اخبار

نقش مشارکت های فعال و ساختارمند مردمی در تامین، توسعه و ارتقای سلامت

نقش مشارکت های فعال و ساختارمند مردمی در تامین، توسعه و ارتقای سلامت

  

 کارگاه توانمندسازی و توجیهی مشورتی روسای خانه مشارکت مردم در سلامت استان با حضور روسای خانه مشارکت مردم در سلامت با هدف اهمیت و نقش مشارکت های فعال و ساختارمند مردمی در تامین، توسعه و ارتقای سلامت برگزار شد .

در این نشست دکتر سعید سمیعی رئیس اداره توسعه پایدار دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با اشاره به موضوع نیازسنجی سلامت وفرایند مشارکت گفت مشارکت در ارتقای سلامت و فرایند تعیین نیازهای سلامت توسط اعضای جامعه ، تعیین اولویت های سلامت به صورت تصمیم گیری گروهی ، برنامه ریزی تیمی برای رفع مشکلات سلامت و اقدام بر اساس حمایت جمعی برای نیل به اهداف طراحی شده است .

وی در ادامه گفت ارتقای سلامت فرایند توانمندسازی مردم در جهت شناخت عوامل تاثیر گذار بر سلامت و تصمیم گیری درست در انتخاب رفتار سالم و رعایت شیوه زندگی سالم را می طلبد.

 دکتر سعید سمیعی همچنین به وقوع رخداد هایی همچون عدم بهره مندی از آموزش، از دست دادن شغل و سرپناه اشاره کرد.

 وی درخصوص اهمیت نیازسنجی گفت کمک در انتخاب بهترین روش و طراحی و انجام مداخلات حصول اطمینان از تاثیر مداخلات در دستیابی به اهداف و انجام مداخلات آموزشی بر اساس شکاف موجود در دانش نگرش و رفتار مخاطبان صورت می گیرد.

رییس اداره توسعه پایدار دبیرخانه کارگروه درادامه افزود تغذیه مناسب ، ورزش مرتب ،  دوری از رفتارهای مخرب ، عدم استفاده از مواد مخدر ، محافظت در برابر حوادث ، تشخیص به موقع بیماری ها و درمان مناسب و محافظت از آسیب های اجتماعی راهکار حرکت جامعه به سوی سلامتی و حفظ آن می باشد.

در ادامه این نشست مهناز فتاحی کارشناس دبیرخانه مشارکت مردم در سلامت استان گزارشی از اولین جلسه توجیهی مشورتی از خانه مشارکت ارائه داد و در ادامه برنامه ها و حدود انتظارات از روسای خانه مشارکت را بیان کرد.

وی همچنین بر ساماندهی فعالیت های فضای مجازی خانه مشارکت مردم در سلامت ، ساماندهی خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان بر اساس شیوه نامه ، برگزاری جلسات توانمندسازی و کارگاه های آموزشی ، شبکه سازی جهت پیشبرد برنامه های سلامت محور، مستندسازی و ارائه گزارش به موقع از برنامه های مرتبط و عملکرد شهرستان ها و تاکید کرد.

 

 

۴ تیر ۱۴۰۱ ۱۲:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید