اخبار

دومین نشست توانمندسازی ، توجیهی ​ومشورتی روسای خانه های مشارکت مردم در سلامت استان کرمانشاه برگزار شد

دومین نشست توانمندسازی ، توجیهی ​ومشورتی روسای خانه های مشارکت مردم در سلامت استان کرمانشاه برگزار شد

 

     دومین نشست توانمندسازی ، توجیهی  ومشورتی روسای خانه های مشارکت مردم در سلامت استان کرمانشاه و شهرستان های تابعه با هدف ارتقاء فرآیندهای برنامه توسط کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیست و نهم خرداد ماه1401 در سالن اجتماعات بوستان برگزار گردید.

 در این نشست دکترحسین بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت این نشست با هدف ارتقاء سواد سلامت درخانه مشارکت در تمام حیطه ها برگزار می شود تا بتوانیم به بهبود برنامه ها کمک کنیم .

وی افزود ما باید در جهت ارتقای فرهنگ اجتماعی مردم تلاش کنیم طبیعتا روی برخی از مسائل نمی توانیم مداخله کنیم اما در جایی که می توانیم تاثیرگذار باشیم از رسالت خود بهره بگیریم.

وی تاکید کرد در این نشستها اعضای خانه مشارکت صاحبان اصلی جلسه هستند و امیدواریم با بهره گیری ازخرد جمعی و بر اساس آخرین راهکار ها در جهت کاهش آسیب به برخی از افراد جامعه یاری رسانیم و این سلسله نشست ها خروجی مناسبی داشته باشد و بتوانیم حداقل نقشی درارتقای سواد سلامت  داشته باشیم.

وی در ادامه گفت  حضوردر خانه های مشارکت داوطلبانه ، ساختارمند و فعالانه است و ضروری است  برنامه ها را بر اساس اولویت های استانی و شهرستانی طبقه بندی کنیم. وی افزود در استان کرمانشاه با توجه به منش پهلوا نی مضرات استفاده از مکمل های غیرمجاز ورزشی وداروهای نیروزا در باشگاههای ورزشی  اولویت هایی هستند که می توانیم روی آن کار کنیم.

 در ادامه دکتر رامین رضایی رئیس اداره تامین وارتقاء سلامت دبیرخانه کارگروه گفت اگرجامعه اعتماد ،هویت و صداقت خود را از دست بدهد در دراز مدت با آسیب‌های اجتماعی - فرهنگی زیادی مواجه خواهد شد شما پلی هستید بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان که با ساماندهی مناسب نیازها میتوانید بسیار در جامعه اثرگذار باشید.

وی در ادامه گفت سلامت ما حصل روابط پیچیده و پویا میان طیف گسترده ای از تعیین کننده های اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و غیره در سطوح مختلف است.

تیمور نوری رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت استان هم به بیان برنامه‌ها و راهکارهای پیشنهادی خود در استان و پیشبرد اهداف خانه مشارکت مردم اشاره کرد.

هوشنگ رزمدیده نایب رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت استان نیز گفت ما دارای چالش هایی در زمینه های مختلف هستیم ، تمام تلاش خود را می‌کنیم که در بحث و انتقاد پذیر باشیم اما متاسفانه امروزه مشارکت های مردمی به خوبی دیده نشده ومورد بهره برداری مناسب قرار نمی گیرد.

تجربه نشان داده است هر جا که مردم پای کار باشند موفقیت حاصل شده است وی تاکید کرد از اهداف اصلی خانه مشارکت مطالبات سلامت محور جهت انتقال به مدیران ارشد دستگاه ها می باشد .

در این کارگاه برنامه ها و راهکارهای توانمندسازی اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت استان در زمینه نیاز سنجی در سلامت و امنیت غذایی و اولویت بندی  ارائه و گزارش اولین نشست هم اندیشی خانه مشارکت مردم در سلامت استان با روسای ساغ  استان و حدود انتظارات بیان گردید.

در خاتمه این نشست روسای خانه مشارکت مردم در شهرستانها به صورت داوطلبانه به ارائه گزارش عملکرد ، بیان راهکارها و پیشنهادات پرداخته و بعضی مشکلات حوزه خود را مطرح نمودند و از تلاشها و زحمات مریم مسرور مشاور برنامه های خانه مشارکت مردم در سلامت استان تقدیر شد.

 

 


۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید