اخبار

نشست هم اندیشی خانه مشارکت مردم در سلامت استان کرمانشاه برگزار شد

نشست هم اندیشی خانه مشارکت مردم در سلامت استان کرمانشاه برگزار شد

 

نشست هم اندیشی به منظور برقراری تعامل هرچه بیشتر و ایجاد هماهنگی در انجام برنامه های مربوط به خانه مشارکت مردم در سلامت استان و همچنین ارائه برنامه ها و راهکارهای پیشنهادی جهت تقویت و ارتقای فعالیت های مرتبط با این حوزه با حضور رؤسای ساغ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و رئیس و نایب رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت استان چهارم خرداد ماه درسالن اجتماعات این دبیرخانه برگزار شد.

در این نشست دکترسعید سمیعی رئیس اداره توسعه پایدار دبیرخانه ساغ دانشگاه ضمن بیان فلسفه وجودی سازمان ها به اهمیت نقش تشکل های مردمی و شبکه سازی صحیح و ساختارمند دولتی(همکاری های بین بخشی ) و غیر دولتی (جلب مشارکت های مردمی) در جهت  تقویت و ارتقای سواد سلامت و سلامت عمومی مردم پرداختند.

 سپس دکتر رامین رضایی رئیس اداره تأمین و ارتقای سلامت دبیرخانه ضمن تشریح نیازسنجی و اولویت بندی اقدامات( بزرگی و شدت  مسأله، اثر بخشی و  شدنی بودن مداخله و ...،) به اهمیت مطالبه گری و اصول صحیح آن اشاره کردند.

در ادامه دکتر حسین  بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت وامنیت غذایی دانشگاه ضمن اشاره به تعدد و گستردگی آسیب های اجتماعی در سطح استان گفت  نقش خانه مشارکت مردم در سلامت استان در زمینه پیشگیری در این زمینه بسیار حایز اهمیت است .

در خاتمه تیمور نوری رئیس و هوشنگ رزم دیده نایب رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت استان ضمن بیان حدود انتظارات خود در خصوص تقویت همکاری های مربوطه به ارائه راهکارها و پیشنهادات عملیاتی خود در زمینه  تقویت و ارتقای فعالیت های مرتبط و عملکردی خود  از جمله: آموزش مطالبه گری مردمی در حوزه سلامت و تقویت نشاط اجتماعی با راهکار و مداخله ویژه و مورد قبول پرداختند.

در این نشست مقرر شد جلسه توجیهی مشورتی متناظر استانی ویژه رؤسای خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان های تابعه در طی خرداد ماه سال جاری برگزار شود. همچنین جلسات استانی خانه مشارکت مردم در سلامت استان بصورت فصلی تشکیل شود.

 

۷ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید