اخبار

صیانت از سلامت در گرو مشارکت حاکمیت ، خانواده، اجتماع ​ و افراد است

صیانت از سلامت در گرو مشارکت حاکمیت ، خانواده، اجتماع ​ و افراد است

 

     دکتر رامین رضایی رئیس اداره تامین و ارتقای سلامت کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در برنامه زنده رادیوی کرمانشاه در خصوص هفته سلامت در سال 1401 گفت: همانطور که می دانید هفتم آوریل هر سال میلادی مصادف با تاسیس سازمان جهانی بهداشت است و در کشور ما هم این هفته به عنوان هفته سلامت به مناسبت بزرگداشت روز جهانی بهداشت مراسمی برگزار می شود.
امسال از هفدهم تا بیست و سوم اردیبهشت ماه برنامه های متنوع آموزشی و اطلاع رسانی در خصوص سلامت مفاهیم و موضوعات تاثیر گذار بر آن و توصیه های لازم بر سلامت اختصاص پیدا کرده است.

دکتر رضایی گفت هر سال شعاری برای هفته سلامت در نظر گرفته می شود و امسال یعنی در سال ۲۰۲۲ میلادی (( سلامت ما، سیاره ما )) به عنوان شعار سال انتخاب شده است.

وی در ادامه افزود در این هفته تلاش هایی جهت تبیین و فرهنگ سازی در راستای ارتقای سلامت ،تاکید بر اصلاح سبک زندگی ، خود مراقبتی و افزایش سواد سلامت صورت می گیرد.

رئیس اداره تامین و ارتقای سلامت کارگروه سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد صیانت از سلامت در گرو مشارکت حاکمیت ، خانواده، اجتماع   و افراد است.

همچنین ادارات دولتی، نهادهای خصوصی ، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین در تامین سلامت نقش بسیار موثری را ایفا می کند .

ایشان خاطر نشان کرد امروز مبنایی برای سنجش کلی نظام‌های سلامت در کشورهای در حال توسعه وجود دارد و اگر بخواهیم سلامت را در کشورها مقایسه کنیم کشورهایی از نظام سلامت مقتدر تری برخوردارند که میزان مشارکت مردم در موضوعات  سلامت محور بیشتر باشد، عزم و همت  سیاست گذاران و مجریان  توسعه  کشور در راستای ارتقای سلامت بیشتر باشد، همکاری بین بخشی در سازمان ها بهتر باشد و اینکه بتواند عادلانه‌تر خدمات سلامت را ارائه بدهند.

 این چهار موضوع در واقع مبنایی برای سنجش توانایی نظام سلامت در کشور ها تلقی می شود. کشورهایی که این چهار ویژگی را دارند قطعا نظام سلامت کارآمد تری خواهند داشت.


۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۳:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید