اخبار

نشست هماهنگی در راستای توسعه همکاری های بین بخشی و اجرای برش استانی از اسناد ملی سه گانه برگزار شد

نشست هماهنگی در راستای توسعه همکاری های بین بخشی و اجرای برش استانی از اسناد ملی سه گانه برگزار شد

 

    نشست هماهنگی در راستای توسعه همکاری های بین بخشی و اجرای برش استانی از اسناد ملی سه گانه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر، سلامت سالمندان و بسته پایه خدمات سلامت کارکنان دولت چهارشنبه هفتم اسفند ماه سال جاری در سالن مرکز توسعه دانشگاه برگزار شد.

دکتر حسین بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی گفت این نشست در راستای استقرار استانی اسناد بالادستی کشوری و هماهنگی های شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور برای جلب همکاری درون و برون بخشی در مورد اسناد ملی سه گانه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر، سلامت سالمندان و بسته پایه خدمات سلامت  کارکنان دولت برگزار شده است و سازمان های ذیربطی که می توانند باعث تامین سلامت مردم شوند در این جلسه حضور دارند.

دکتر احمدرضا بیگلری مشاور رئیس دانشگاه نیز ضمن تشکر از همکاران دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی گفت ما موظف به اهمیت دادن به وظایف خود به طور ویژه هستیم این اسناد در جایگاه خود اهمیت ویژه‌ای دارند ، ضروری است  روی اسناد ملی سه گانه برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد اما برای اجرایی شدن آن نیازمند زمان هستیم . ایشان تاکید کرد عملی تر شدن را در انجام امورات اداری دریابیم وبرنامه‌های عملی تر را که در زمانهای کوتاه تر قابل انجام است پیگیر شویم.

در ادامه دکتر سارا شاه آبادی معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت ما در برابر سلامت مردم پاسخگو هستیم و باید برای تضمین سلامت مردم تلاش کنیم. بیماری‌های غیر واگیرو پیشگیری از این بیماریها دغدغه و اولویت جهانی است. در رتبه بندی مرگ و میر در استان در سال ۱۴۰۰ بیماری‌های قلبی - عروقی ،سرطان ها و سوانح وحوادث بالاترین مرتبه مرگ و میر را دارا بودند.

سپس ایشان اهداف سند استانی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر تا ۱۴۰۴، انتظارات از معاونت های دانشگاه علوم پزشکی، چالش های بین بخشی موجود، انتظارات از ادارات در راستای اجرایی شدن کنترل بیماریهای غیر واگیر، برنامه بسته پایه خدمات سلامت کارکنان دولت را بیان کردند.

 دکتر سعید سمیعی رئیس اداره توسعه پایدار سلامت دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی گفت از طریق مدیر کل محترم دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری که رئیس شورای پیامگزاران سلامت استان  نیز می باشد مصوبات به ادارات وسازمانهای مرتبط ارسال خواهد شد تا نسبت به پیگیری مصوبات اقدام نمایند.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۳:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید