اخبار

حفظ جان و سلامت کودکان و دانش آموزان همچنان اولویت مهم ما در حوزه سلامت است

حفظ جان و سلامت کودکان و دانش آموزان همچنان اولویت مهم ما در حوزه سلامت است

 

      دکتر حسین بیگلری رئیس دبیرخانه تخصصی کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در برنامه زنده تلویزیونی کرونا را جدی بگیریم هجدهم آبان ماه در خصوص بازگشایی مدارس گفت سوال اصلی خانواده های دانش آموزان در کشور و استان در خصوص زمان و نحوی بازگشایی مدارس می باشد و البته مرجع اصلی تصمیم گیری در این خصوص ستاد ملی و ستاد استانی کرونا است اما از نظر کارشناسی سلامت و توصیه های اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستانها به نظر می رسد زیرساخت‌های بازگشایی مجدد مدارس درحال حاضر نیاز به ارزیابی بیشتری دارد.

دکتر حسین بیگلری افزود به واسطه اینکه پوشش واکسیناسیون کامل دو نوبته در گروه معلمین گرامی و دانش‌آموزان عزیز هنوز به حد کفایت نرسیده است ، علاوه بر آن با آغاز فصل سرما ، تهویه اتاق ها در مدارس کمتر می شود و تماس کودکان و دانش‌آموزان با هم افزایش می یابد واحتمال خطر پیک جدید بیماری را تشدید می کند که می تواند باعث انتقال زنجیره بیماری شود.

وی افزود با توجه به سویه جدید کرونای دلتا که به شدت برای کودکان خطرناک است به نظر می‌رسد باید در این مورد تجدیدنظر شود چراکه دغدغه بزرگ برای خانواده ها و والدین است.

رئیس دبیرخانه تخصصی کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه گفت از یک طرف کودکان کم تحرک شدند و از سوی دیگر دسترسی به سامانه‌های اینترنتی دشواری‌هایی دارد اما حفظ جان و سلامت کودکان و دانش آموزان همچنان اولویت مهم ما حوزه سلامت است.

ایشان در ادامه افزود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با وزارت آموزش و پرورش در تعامل بسیار خوبی است و در سطح استان هم همکاری‌های خوبی بین اداره کل آموزش و پرورش استان  و دانشگاه علوم پزشکی را در همه زمینه ها به خصوص مبارزه با بیماری کرونا را شاهد هستیم.

دکتر حسین بیگلری گفت لازم است اولویت سنجی کنیم اما سلامت و جان انسان ها آنقدر مهم است که باید در اولویت اصلی قرار گیرد چرا که در حال حاضر شرایط به گونه ای است که تشخیص اینکه بیماری سرماخوردگی یا آنفولانزا و یا کرونا است بسیار دشوار است به خصوص در مکان‌های تجمعی که برخی افراد هنوز واکسن نزدند و در مدارس هم که تعداد زیادی دانش آموزان کنار هم قرار می‌گیرد برخی معلمین محترم به دلایل مختلف هنوز واکسینه نشده اند و دانش‌آموزان بی دفاع هم در مقابل این بیماری قرار دارند که همه این موارد زنگ خطری است که نشان می دهد این مسئله  نیازمند بررسی های بیشتر کارشناسی می باشد.

رئیس دبیرخانه تخصصی کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه گفت اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که از نخبگان و منتخبان جامعه هستند به ما اعلام کردند که والدین دغدغه حضور فرزندان خود را در مدرسه دارند و اگر دانش‌آموزان در مدرسه حضور پیدا کنند چگونه سلامتشان تضمین می شود.

دکتر بیگلری خاطر نشان کرد ما باید یک اولویت اصلی داشته باشیم و آن حفظ جان و سلامت دانش‌آموزان است در شرایطی که دانش آموزان در مقاطع پایین تر اطلاعات کافی ندارند ، دستوالعمل های بهداشتی را نمی توانند به خوبی اجرا کنند و کودکان زیر ۱۲ سال هم هنوز واکسینه نشده اند به نظر می‌رسد   این تصمیم‌گیری نیازمند ارزیابی بیشتری است و  این مطالب را به ستاد استانی کرونا انتقال خواهیم داد .


۱۹ آبان ۱۴۰۰ ۱۴:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید