اخبار

کارگاه آموزشی آنلاین سلامت و امنیت مواد غذایی ویژه دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد​​

کارگاه آموزشی آنلاین سلامت و امنیت مواد غذایی ویژه دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه  برگزار شد​​

 

      کارگاه آموزشی آنلاین سلامت و امنیت مواد غذایی ویژه دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه توسط کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی و معاونت دانشجویی دانشگاه رازی با محوریت سلامت محصولات کشاورزی ایمنی مواد غذایی و عوارض ناشی از مصرف داروهای نیروزا و مکمل های ورزشی در سلامت سوم آبان ماه ۱۴۰۰ برگزار شد. در این کارگاه دکتر حسین بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه گفت سوء مصرف داروهای نیروزا را تهدید بزرگی برای جوانان و ورزشکاران عنوان کرد و گفت هدف از روح ورزش، به دست آوردن سلامت است که  باید زیر سوال برود.دکتر بیگلری افزود ورزش باید ترجیحاً هوازی، مستمر،کم آسیب، ارزان، در دسترس  و بر اساس توانایی های اسکلتی - عضلانی  هر فرد باشد . وی در ادامه گفت هشدارهای اعضای هیات علمی، گروه های نخبگان جامعه، پژوهش ها و بازرسی های قانونی و گزارشات خانه مشارکت مردم در سلامت بر افزایش استفاده از مکمل های ورزشی تاکید دارد.
 رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی همچنین افزود احترام به اخلاق ورزشی و پزشکی را دلایل مخالفت با دوپینگ ذکر کردند. از عوارض مهم داروهای نیروزا ایجاد نازایی در جوانان است که عملاً با سیاست افزایش جمعیت در تعارض است. همچنین خشونت نیز از عوارض مصرف این داروها می باشد.دکتر بیگلری افزود  در اجرای مراقبت از سلامت ورزشکاران محیطی در دسترس و بدون تبعیض قومی ، جنسیتی و .... برای تمامی ورزشکاران فراهم باشد.

 رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه گفت یکی از مهمترین مهارتها، مهارت نه گفتن به اولین وسوسه است که آنرا باید به جوانان بیاموزیم.دکتر بیگلری در ادامه  به نقش واهمیت تغذیه صحیح ورزشی، پیشگیری از آسیب های ورزشی و اخلاق ورزشکاران ، روانشناسی ورزش و خطرات دوپینگ پرداختند.

ایشان همچنین در خصوص سلامت محصولات کشاورزی بر ایمنی غذا از مزرعه تا سفره تاکید کرد و گفت افزایش موارد بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی – عروقی و سرطان ها می تواند ناشی از عدم سلامت محصولات کشاورزی و مواد غذایی مورد استفاده جوامع باشد، هر چند که رفتار ، شیوه و سبک زندگی انسانها و عوامل مستعد کننده ، وجود  فاکتورهای خطر  نیز در ابتلا به این بیماریها نقش دارند.

 



۹ آبان ۱۴۰۰ ۱۰:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید