اخبار

اولین نشست کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت وامنیت غذایی استان در سالجاری برگزار شد

اولین نشست کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت وامنیت غذایی استان در سالجاری  برگزار شد

 

در راستای اجرای بند 2 سیاستهای کلی نظام سلامت کشور تحقق رویکرد همه جانیه ، رعایت اولویت پیشگیری بر درمان ، کاهش مخاطرات و آلودگی های تهدید کننده سلامت و اصلاح وتکمیل نظام پایش ، نظارت وارزیابی برای صیانت قانونمند از حقوق مردم  اولین نشست کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت وامنیت غذایی استان در سالجاری با رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا

  سه شنبه یازدهم خرداد ماه توسط کارگروه سلامت وامنیت غذایی دانشگاه در محل سالن اجتماعات مرکز مطالعات برگزار شد.

در این نشست دکترحسین بیگلری رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه یادآور گردید که این نشست به منظور نهایی شدن نقطه نظرات در خصوص ارتقاء سلامت و کیفیت نان می باشد.

در ادامه دکتر مستوفی گزارشی از اقدامات انجام شده در رابطه با سند راهبردی ارتقاء کیفیت نان سالم ارائه داد و خاطر نشان کرد دو مقوله غنی سازی آرد با ویتامین" د" و  رتبه بندی آردکارخانجات در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

در این کمیته مقرر شد سند راهبردی ارتقای کیفیت نان سالم ارائه شده از سوی معاونت غذا و دارو به عنوان یک برنامه عملیاتی تلقی شده و همه سازمانها متعهد به اجرای آن می باشند.     

معاونت حفظ حقوق عامه دادگستری به عنوان مطالبه مردمی پیگیری لازم در خصوص ارتقاء کیفی نان را به عمل آورد. همچنین معاونت محترم اجتماعی استانداری به عنوان مطالبه مردمی ارتقاء کیفیت نان را به صورت جدی پیگیری کند.

باتوجه به اینکه سند نان سالم اجرایی و عملیاتی شده است در انتقال مشکلات و موانع تحقق و دستیابی به اهداف سند مذکور علاوه بر مکاتبه با دستگاهها یک رونوشت به معاونت غذا ودارو دانشگاه نیز به عنوان دبیر شورای تدوین سند ارسال گردد تا نسبت به رفع موانع هماهنگی و اقدام لازم به عمل آید.


۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید