اخبار

سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت امسال شعار ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر را تعریف کرده اند که شامل عناوین متعددی به منظور دسترسی همه افراد به خدمات سلامت محور است

سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت امسال شعار ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر را تعریف کرده اند که شامل عناوین متعددی به منظور دسترسی همه افراد به خدمات سلامت محور است

 

  دکترحسین بیگلری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: روز جهانی بهداشت هجدهم فروردین مصادف با هفتم آوریل  است که در کشور ما با توجه به اینکه این ایام پس از تعطیلات نوروزی است و هنوز تعریف کاملی از آن ارائه نشده به منظور اطلاع رسانی گسترده تر به مردم از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه تحت عنوان هفته سلامت با این هدف که آحاد جامعه به موضوع سلامت خود توجه بیشتری داشته باشند،نامگذاری شده است.
رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: هرساله بر اساس اولویت های آن سال شعاری برای این ایام تعریف می شود که سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت امسال شعار ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر را تعریف کرده اند که شامل عناوین متعددی به منظور دسترسی همه افراد به خدمات سلامت محور است.


دکتر بیگلری گفت: روز شمار این هفته به ترتیب همراهی با مدافعان سلامت برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم تر، مشارکت اجتماعی، همدلی و وفاق ملی برای ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر،  آموزه های دینی و پیوند نهادهای مذهبی و نظام سلامت برای ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم تر، ارتقای نظام شبکه بهداشتی، درمانی و مراقبتهای بهداشتی اولیه برای ساخت جهانی عادلانه تر و سالم‌تر، پژوهش و فناوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی از تولید برای ساخت جهانی عادلانه تر و سالم‌تر و مشارکت بین بخشی و مسئولیت اجتماعی برای ساخت جهانی عادلانه و سالم تر است.


رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: به طور کلی هدف سازمان جهانی بهداشت این است افراد همگی دسترسی عادلانه تر و سالم تری به خدمات سلامت محور داشته باشند به طور مثال در موضوع کرونا دسترسی به واکسن برای همه کشورهای دنیا به صورت یکسان فراهم شود.

 دکتربیگلری خاطرنشان کرد: اگرچه کرونا محور اصلی همه مسائل مربوط به سلامت شده اما  دیدگاه ما باید از این موضوع فراتر رود و سایر خدمات سلامت محور هم برای همه انسان‌ها به صورت عادلانه و سالم امکان پذیر باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید امکان دسترسی عادلانه و سالم برای ساکنین مناطق برخوردار و غیربرخوردار فراهم شود، افزود: مسئولان ارشد سلامت باید به این موضوع توجه بیشتری اعمال کنند.

وی  تصریح کرد: در حوزه سلامت و امنیت غذایی به طور مثال دسترسی به نان سالم و باکیفیت یک مطالبه مردمی و از مصادیق عینی شعار هفته سلامت است، در واقع همه آحاد جامعه باید در نقاط برخوردار و کمتر برخوردار به طور یکسانی از نان سالم و با کیفیت برخوردار شوند.


وی عنوان کرد: همچنین دسترسی به آب آشامیدنی سالم از دیگر مصادیق شعار هفته سلامت است به گونه ای که همه آحاد جامعه باید به آن دسترسی یکسانی داشته باشند.

دکتربیگلری دسترسی همه افراد به محصولات کشاورزی سالم را از دیگر مصادیق شعار هفته سلامت دانست و گفت: سازمان جهاد کشاورزی در این راستا نظارت می‌کند تا میزان مجاز سموم و آلاینده ها رعایت شود و از حد مجاز فراتر نرود.

وی عنوان کرد: تامین سلامت محصولات کشاورزی برنامه ای ملی است، بر اساس این برنامه  نباید آلاینده‌ها، فلزات سنگین و سموم در محصولات کشاورزی از میزان مجاز فراتر رود.


۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید