اخبار

اولین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی با مجمع خیرین سلامت استان در خصوص مشارکت های اجتماعی شرکت ها در حوزه سلامت برگزارشد

اولین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی  با مجمع خیرین سلامت استان در خصوص مشارکت های اجتماعی شرکت ها در حوزه سلامت برگزارشد

 

  اولین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با مجمع خیرین سلامت استان در خصوص مشارکت های اجتماعی شرکت ها در حوزه سلامت  سه شنبه هفدهم فروردین ماه سالجاری برگزار شد.

مشارکت اجتماعی شرکت ها به مجموعه وظایف و تعهداتی اطلاق می گردد که شرکت ها به صورت داوطلبانه برای حفظ سلامت در جامعه انجام می‌دهند و مخفف آن را CSR می گویند.

 در این نشست سید اردشیر شهبازی مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان گفت مقدمات لازم جهت فعالیت شرکت ها در امورات سلامت محور فراهم شده است و مجمع خیرین سلامت نیز در این خصوص هماهنگی لازم و پیگیری ها را در دست اقدام دارد.

 در این نشست دکتر رامین رضایی رییس اداره تامین و ارتقای سلامت نیز گفت در نگاه ما به ارتقای سلامت  باید مشارکت مردم در سلامت ، تعهدات سیاستگذار در سلامت ، همکاری های بین

بخشی و عدالت در سلامت لحاظ گردد.

وی افزود وقتی شرکتها مداخلات سلامت محور می‌کنند این قابلیت را دارند که هم در توسعه استان نقش موثری داشته باشند و هم در ارتقای سلامت والبته  در عین حال مشوق های حمایتی  در این

حوزه مانند اخذ تندیس معنوی ، اخذ لگوی CSR شرکت، یا امکان مشارکت در این طرح معنوی و برخورداری از تخفیف مالیاتی سنواتی را دارا خواهند شد.

در واقع شرکت ها ( بنگاه های اقتصادی ، واحد های تولیدی ، اتحادیه های صنفی ، کارخانجات ، موسسات خیریه سلامت، سایر نهادهای مردمی در بخش خصوصی و حتی دولتی ، اتاق اصناف و غیره ... )

هم مانند یک شهروند با حضور و مشارکت اجتماعی خود می توانند در ارتقای سلامت تاثیر بسزایی داشته باشند.

 در این نشست مقرر شد تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ حداقل یک قرارداد مشارکت اجتماعی در حوزه سلامت  با همکاری خیرین سلامت استان منعقد گردد.

طی مکاتبه با سازمان امور مالیاتی استان در خصوص آیین نامه اجرایی ماده 172 قانون مالیات های مستقیم  پیگیری های لازم جهت اخذ مشوق‌های مالیاتی خیرین و مشارکت کنندگان در حوزه سلامت

در دست اقدام قرار گیرد.

 همچنین نسبت به تهیه لیست شرکتهای علاقه‌مند و داوطلب حضور ومداخله در پروژه مشارکتهای اجتماعی در حوزه سلامت از امور اقتصادی استان اقدام گردد.

مقرر شد توسط  مکاتبه رسمی، کارگروه سلامت و امنیت غذایی پیگیری لازم جهت طرح موضوع  CSR در کارگروه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان در دستور کار خود قرار دهد.

در خاتمه مقرر شد  پس از گرد آوری محتوای مورد نیاز در خصوص مشارکت های اجتماعی شرکت ها در حوزه سلامت کانال اطلاع رسانی استانی نیز راه اندازی شود.

 

 


۱۸ فروردین ۱۴۰۰ ۱۱:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید