اخبار

وبینار استانی در زمینه کار تیمی توسط دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد

وبینار استانی در زمینه کار تیمی توسط دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد
 
      کارگاه آموزشی مجازی در قالب وبینار استانی با موضوع توانمندسازی دبیران کانون های سلامت محله و روسای خانه مشارکت مشارکت مردم در سلامت در زمینه کار تیمی توسط دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز یکشنبه بیست و یکم دی ماه برگزار شد .
در این نشست دکتر رامین رضایی رئیس اداره تامین و ارتقای سلامت دبیرخانه ضمن معرفی کتابچه نظام نامه مدیریت سلامت توسعه گفت خانه مشارکت مردم در سطح شهرستان یکی از ارکان نظامنامه مدیریت همه جانبه سلامت استان است .

 

وی افزود خانه مشارکت سیستم و بستری برای کنش گری و تعامل شبکه‌های مردمی و فرایندی برای تدوین ، ارزشیابی و اجرای برنامه های سلامت محور در سطح استانی می باشد.
  خانه مشارکت وظیفه انتقال پیام های سلامت محور به مسئولین را دارد و در انتقال این پیام ها می تواند خلاقیت به خرج دهد چرا که گروه‌های مردمی دسترسی سریعتری را در جامعه ایجاد می‌کند و قابلیت انتقال پیام ها در زمینه برنامه ریزی ،اجرا و کاربرد فعالیت سلامت به وجود می‌آورد تا موجبات ارتقای سلامت فراهم شود.

 

   ایشان در ادامه گفت دو رکن اصلی خانه مشارکت مردم ، دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی و شوراهاست که رئیس این دبیرخانه از بین اعضا به مدت دو سال انتخاب می شود و خانه مشارکت نیز در اصل دبیرخانه کانون سلامت محلات می باشد.
دکتر رضایی در ادامه ضمن بیان تفاوت بهداشت و سلامت ، ابعاد توسعه سلامت را ترسیم نمودند و با بیان عوامل اجتماعی موثر بر سلامت ، به نقش موثر ارائه عادلانه خدمات و سرویس های بهداشتی در ساختار سلامت پرداختند.

 

در ادامه دکتر بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی  گفت خانه مشارکت مردم وظیفه انتقال مطالبات مردمی از سطح پایین جامعه به مسئولین را دارد و می تواند با پیگیری و انتقال به وزارتخانه مطالبه گری نمایند نیاز مردم به دریافت نانی سالم وبا کیفیت یک مطالبه مردمی است .
همچنین موضوع در دسترس بودن سرویس های بهداشتی  عمومی سالم و پاکیزه برای کودکان ، زنان باردار و سالمندان در سطح یک شهرستان را از اولویتهای سلامت محور عنوان کردند .
 
وی افزود مسئله دیگر سوء مصرف جوانان و ورزشکاران از مکمل های ورزشی و داروهای نیروزا است که جوانان و ورزشکاران با عوارض شدید ناشی از این داروها  تاثیر می گیرند .
دکتر بیگلری همچنین گفت در سایه کرونا  آموزش های حضوری کمرنگ شده است و الان فرصت مناسبی است خانه مشارکت به مردم بتواند مطالبات مردمی را پیگیری کند و از ظرفیت های مجازی خود در این راستا  استفاده نماید.
وی در خاتمه گفت مطالبه سلامت محصولات کشاورزی از مطالبات جدی است  و در حال حاضر در سطح کشوری و استانی در حال رایزنی هستیم و از خانه مشارکت و کانونهای سلامت هم می‌خواهیم در این زمینه مطالبه‌گری داشته باشند .

 

 

 

 

۲۲ دی ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید