اخبار

سومین نشست کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی استان برگزار شد

سومین نشست کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی استان برگزار شد
 
 
     سومین نشست کمیته صیانت ازحقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی استان با رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا در سالن جلسات دفتر ریاست دانشگاه توسط دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان برگزار شد.
  پیگیری مصوبات جلسه قبل و اقدامات انجام شده در خصوص ارتقاء سلامت نان سالم همچنین بررسی مشکلات سلامت مناطق روستایی فاقد حق آب در طرح جدید ادغام آب شرب  شهری - روستایی که فاقد نظارت حوزه بهداشتی می باشند از دستور کارهای این نشست بود.
 
    دکتر رضایی رئیس اداره تامین وارتقاء سلامت  در آغاز گزارشی از تاریخچه و راه‌ اندازی کمیته صیانت را ارائه دادند.

ایشان در ادامه گفت تلاش می‌کنیم سند سلامت نان از سال ۱۴۰۰ استقرار یافته و مراحل نهایی تدوین به صورت ادغام یافته با فعالیت حوزه جهاد کشاورزی ، اداره استاندارد و سازمانهای مرتبط و.... انجام شود.

در این نشست مقرر شد طراحی چک لیست نظرخواهی از مردم توسط مدیریت غذا و دارو در سطح کل استان تهیه و توزیع گردد و دیدگاه های مردمی در این خصوص لحاظ  گردد.
 
همچنین سند سلامت نان توسط سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت غذا و دارو  بررسی و عملیاتی شود و هر سه ماه یکبار گزارش پیشرفت سند به کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت ارائه گردد.
استقرار  این سند و نهایی شدن آن از سال ۱۴۰۰ توسط سازمان‌های مرتبط پیگیری شود چراکه یکی از مشکلات در این حوزه عدم متولی واحد در خصوص نان می باشد.


معاونت غذا ودارو با رایزنی تکلیف تعیین دبیر گروه کاری مرتبط را توسط جهاد کشاورزی یا مدیریت غذا و دارو پیگیری نماید.

 
دکتر عبدی مشاور رییس دانشگاه با بیان اینکه امیدواریم خروجی این جلسات منجر به اقدامات مفید و موثری برای مردم استان شود گفت حضور نماینده صنف خبازان و نماینده سازمان جهاد کشاورزی در جلسه الزامی است که بایستی پیگیری شود . وی همچنین بر مهارت‌آموزی ، تجربه کاری و گذراندن دوره‌های آموزشی های جهت ارتقاء کیفیت نان تاکید کرد. 

 

نماینده دادستان نیز گفت مهمترین مباحثی که مستقیماً مرتبط با حقوق عامه می باشد مانند مسئله نان به صورت ویژه در محاکم مورد توجه و رسیدگی قرار می گیرد .
 
 موضوعات مهمی چون بهداشت موادغذایی، کم‌فروشی ،گرانفروشی ، رعایت نکردن و افزودن موادغیرمجاز توسط ادارات ذیربط  دعوت شوند و در صورت عدم حضور نمایندگان مرتبط در این جلسه اداره جهاد کشاورزی و نمایندگان صنف مذکور پیگیری گردد و در دعوتنامه کمیته صیانت رونوشت به دادستان داده شود و پیگیری حضور در جلسه الزامی اعلام می گردد.


در دادگستری شعبه ویژه برای رسیدگی به موارد و تخلفات بهداشتی دایر گردیده است که این موضوعات مستقلا و به صورت ویژه رسیدگی  می گردد و در صورت تعدد جرم و تخلفات متعدد مجوزهای صادره ابطال می گردد.

در جرایمی که حقوق عامه تضعیع می گردد حداکثر بازدارندگی مجازات و جریمه در نظر گرفته شود و حمایتهای لازم از سوی دادگستری انجام گیرد.

پیشنهاد تشدید بازدیدهای تیمی با حضور نماینده اصناف ، حوزه بهداشت ، صنعت ومعدن همراه کارشناسان غذا ودارو خصوصا در خارج ساعات اداری مورد تاکید قرار گرفت.

معاونت غذا ودارو با توجه به شاخص های تغذیه ای و بهداشتی وحسی مربوط به تعیین تکلیف نان دلایل اصلی افت کیفی نان را گزارش و مستندسازی نماید.

 

 

۶ دی ۱۳۹۹ ۱۲:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید