اخبار

نشست توجیهی - مشورتی پروژه‌های پیشنهادی مرتبط با سند کنترل بیماری‌های غیر واگیر و سلامت سالمندان برگزار شد

نشست توجیهی - مشورتی پروژه‌های پیشنهادی مرتبط با سند کنترل بیماری‌های غیر واگیر و سلامت سالمندان برگزار شد
 
    نشست توجیهی - مشورتی پروژه‌های پیشنهادی مرتبط با سند کنترل بیماری‌های غیر واگیر و سلامت سالمندان با محوریت تفاهم نامه فی مابین توسط دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی  دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه چهار شنبه هفتم آبان ماه برگزار شد.
در این نشست دکتر رامین رضایی رئیس اداره تامین و ارتقای سلامت دبیرخانه کارگروه در خصوص اهمیت توجه به بیماری های غیرواگیر و نقش این بیماری ها در آمار مرگ و میر اشاره کرد.

 

ایشان در خصوص بیماری های غیرواگیر با اشاره به موضوع سند بیماریهای غیر واگیر همچنین سلامت سالمندان گفت با توجه به اینکه طبق آمار میانگین سنی جامعه رو به سالمندی پیش می‌رود اهمیت همکاری های بین بخشی و مشارکت مردمی در کنار هم برای تامین سلامت جامعه لازم وضروری می باشد.

 

وی افزود علاوه بر سازمان‌های دولتی نقش مشارکتها ، سازمان ها ی مردم نهاد ، دفاتر تسهیل گری ،خانه مشارکت مردم ، کانون های سلامت محلات در تامین سلامت و اجرای پروژه‌های سلامت محور با موضوع سند بیماری‌های غیر واگیر و سلامت سالمندان بسیار مهم و ضروری می باشد .

 

در این نشست مقرر شد کلیه اعضا ضمن دریافت مصوبات و صورتجلسات نشست نسبت به توافق در خصوص اجرای پروژه های مرتبطاقدام نموده و در صورت وجود پیشنهاد یا نقد بر اجرای برنامه هماهنگی لازم را با کارشناسان ذیربط به عمل آورند. 
همچنین مقرر شد سازمان‌های مردم نهاد مرتبط توسط مدیریت های مشارکت‌های مردمی دانشگاه، استانداری و رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت استان به معاونت محترم بهداشتی دانشگاه معرفی گردد.
۱۰ آبان ۱۳۹۹ ۱۳:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید