اخبار

کرونا ویروس فعلارفتنی نیست و یک غفلت ساده می تواند باعث ابتلا به این بیماری گردد

کرونا ویروس فعلارفتنی نیست و یک غفلت ساده می تواند باعث ابتلا به این بیماری گردد

 

 

  دکتر حسین بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی در برنامه زنده تلویزیونی راه تندرستی گفت کرونا ویروس بیماری مزمنی است که با گذشت زمان و تحقیق ، محققان به این نتیجه رسیده اند که ماسک بهترین وسیله محافظتی است که هم از سلامت فرد و هم از دیگران محافظت می‌کند.

وی افزود اما مسئله این است که در دراز مدت ممکن است استفاده از ماسک برای افراد جامعه کم رنگ شود آنچه مهم است اینکه کرونا ویروس فعلارفتنی نیست و یک غفلت ساده می تواند باعث ابتلا به این بیماری گردد.

دکتر حسین بیگلری گفت امروز ما باید بر اساس آخرین دست یافته های علمی در خصوص این بیماری اطلاع رسانی کنیم .

افراد ممکن است با استفاده  طولانی مدت از ماسک احساس خستگی کنند اما باید بدانیم که استفاده از ماسک مهمترین  وسیله حفاظتی در مکان های بسته و جایی که تجمعات وجود دارد می باشد.

وی در ادامه افزود ما باید تلاش کنیم تعداد افرادی که به این بیماری مبتلا می شود کاهش پیدا کند ، متاسفانه تعداد زیادی از بستری شدگان جوانان هستند و این یک باور اشتباه و سهل انگاری است که ویروس جوانان را مبتلا نمی کند.

 اگر ویروس کرونا وارد بدن شود فرد را مبتلا خواهد کرد باید تلاش کنیم با اطلاع رسانی صحیح باورهای اشتباه در خصوص این بیماری از بین برود.

فعلا ترددها ، تجمعات و شرکت در مراسمات و مسافرتهای غیرضروری نباید صورت گیرد چراکه خطر ابتلا به بیماری افراد را چندین برابر می کند.

وی همچنین گفت متاسفانه اخیرا دیده می‌شود که در این شرایط برخی افراد به دنبال انجام اعمال جراحی  زیبایی هستند که در حال حاضر بسیار خطرناک است.

مقابله با ویروس کرونا نیاز به مشارکت همه افراد جامعه دارد برای حفظ سلامتی جامعه لازم است که مشارکت اجتماعی افزایش یابد. 

دکتر بیگلری تاکید کرد بعد از چندین ساعت استفاده طولانی مدت از ماسک کارایی خود را از دست می‌دهد اما منجر به مسمومیت با دی اکسید کربن نمی شود. همچنین به شستشوی مناسب، گندزدایی و ضدعفونی کردن سبزیجات اشاره کرد.

وی در خاتمه به ایجاد آمادگی لازم و تلاش جهت کاهش زنجیره انتقال ویروس برای فصل پاییز و پیشگیری از احتمال شیوع مجدد بیماری تاکید کرد. 

 

۱۲ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید