اخبار

هشدار کرونا خطاب به ورزشکاران و جوانان

هشدار کرونا خطاب به ورزشکاران و جوانان
 
 
     دکترحسین بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در برنامه تلویزیونی ورزش شبکه زاگرس گفت متاسفانه اخیرا در کشور و استان ما تعدادی از جوانان و ورزشکاران هم  به علت ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان و حتی بخش آی سی یو بستری هستند، بیماری کرونا ویروس سن وسال خاصی نمی شناسند اگرچه شیوع این بیماری در سالمندان خطرناکتر است اما در سایر افراد چه جوانان و چه میانسالان می‌تواند با مخاطرات جدی این افراد را در معرض خطر قرار دهد .
دکتر بیگلری گفت از ورزشکاران و جوانان می‌خواهیم که حتما ماسک بزنند، در اماکن عمومی کمتر حاضر شوند، شستشوی دستها و با آب و صابون را جدی بگیرند و بی‌پروا نباشند. 
 
وی افزود ویروس کرونا به این زودی ها رفتنی نیست و در فصل تابستان نیز ضعیف نشده است بلکه با قدرت افراد را آلوده میکند پس بهترین راه پیشگیری است.
باید به آمارها و اخباری که ارائه می شود خوب دقت کنیم الان برخی از استان‌ها از جمله استان ما در وضعیت قرمز قرار دارند، درشرایطی که وضعیت بحرانی است هرگونه تجمع ،تماس و تردد می‌تواند خطر انتقال بیماری را افزایش دهد .
رییس دبیرخانه کارگروه سلامت وامنیت غذایی افزود در برخی از ورزشها مانند کشتی و فوتبال تماس بین افراد بیشتر است لذا توصیه می‌شود در سالن های ورزشی و سایر اماکن از تجمع و تماس اکیداً خودداری شود
تا وضعیت کرونا از حالت قرمز بیرون بیاید و توسط مقامات بهداشتی اعلام شود که برخی از ورزش ها می تواند ادامه داشته باشد.
 
برخی ورزش‌های انفرادی مانند دونده ای که تنها می دود احتمال خطر کمتری دارداما ورزش های گروهی که رقابت بین چند نفر می باشد مخصوصاً اگر سالن ورزشی فاقد تهویه مناسب باشد و یا تجمع افراد باعث تعریق گرددمی تواند بسیار مخاطره آمیز باشد به آینده موکول شود. 
وی یادآور شد بیماری کرونا از طریق صحبت کردن و قطرات تنفسی می تواند به راحتی منتقل شود و مخاطراتی جدی برای سلامت ورزشکاران را داشته باشد.

در خاتمه وی از ورزشکاران درخواست نمود تا به عنوان الگوی اخلاقی و ورزشی جامعه از شکت در مجالس گروهی نظبر عروسی وعزاداری اکیدا خودداری نمایند. 

 

 

۲۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید