اخبار

یک باور اشتباه است اگر در فصل تابستان مبتلا به کرونا شدیم بیماری خفیف تر خواهد بود

یک باور اشتباه است اگر در فصل تابستان مبتلا به کرونا شدیم بیماری خفیف تر خواهد بود
 
  دکتر حسین بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در برنامه رادیویی راه تندرستی در خصوص وضعیت اضطراری کرونا در استان و راههای خروج از وضعیت قرمز گفت : متاسفانه استان کرمانشاه در کنار چند استان دیگر در مرحله قرمز و پرخطر قرار گرفته به همین دلیل لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم بسیار حایز اهمیت است .

 

وی افزود در طی این مدت ستاد مدیریت کرونا دراستان طی جلسات متعدد تصمیم‌گیری در خصوص برخی تجمعات را از ۱۴ تیرماه در نظر گرفته است این مورد بسیار حائز اهمیت است.
 
دکتر بیگلری افزود در خصوص محدودیت ها در مرحله  اول باید بپذیریم که کرونا فعلا از بین رفتنی نیست به همین دلیل پرسنل و کادردرمان نباید خسته و فرسوده شوند و راهکار اصلی آن رعایت پروتکل های بهداشتی برای مبارزه با بیماری است البته یک روی سکه اهرم قانونی و یک روی سکه مشارکت مردم برای حفظ سلامت خودشان است.

 

در شرایط کنونی توصیه می شود رستوران ها، تالارها ، استخرها و هر جایی که تجمع افراد باعث افزایش بیماری می گرددتعطیل باشند. 
عدم برگزاری مراسم بخصوص مراسم ترحیم وعروسی همچنان در دستور کار قرار دارد و در پاساژها و مراکز خرید فروشنده ها و خریداران ملزم به استفاده از ماسک هستند.
 در تاکسی راننده و مسافر بایستی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند همچنین انجام هرگونه اعمال جراحی زیبایی غیر ضروری ممنوع می باشد
وی تاکید کرد از گونه تجمع، تردد و تماس غیر ضروری بایستی پرهیز شود .

 

رییس دبیرخانه کارگروه سلامت وامنیت غذایی در خصوص مصرف خودسرانه داروی دگزامتازون که اخیرا رواج پیدا گرده نیز هشدار داد وآنرا صرفا از اختیارات پزشک معالج مربوطه در شرایط خاص دانست و گفت مردم نباید خودسرانه از این دارو استفاده کنند چون خطر نارسایی غدد فوق کلیه ، سرکوب سیستم ایمنی و تشدید عوارض دیابت وپوکی استخوان وغیره ...را در پی دارد.  

   یک باور اشتباه است اگردر فصل تابستان مبتلا به کرونا شدیم بیماری خفیف تر خواهدبود کرونا ضعیف نشده ومی‌تواند عوارض متعددی را در بر در بدن ایجاد کند منطقی این است که از ابتلا به آن جلوگیری کنیم تا با پیشرفت علم پزشکی بتوان به ساخت واکسن و داروی مناسب دست یافت.
 
 وی در خاتمه افزود هر فرد آلوده در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی می تواند تا ۴۰۰ نفر را به ویروس کرونا آلوده کند هیچ ضمانتی مبنی بر اینکه فردی که مبتلا به کرونا شده مجدداً مبتلا نشود وجود ندارد، لذا رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان لازم است.

 

۱۵ تیر ۱۳۹۹ ۱۳:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید