اخبار

باید یاد بگیریم برای حفظ سلامتی آداب صحیح زندگی اجتماعی و حفظ فاصله را رعایت کنیم

باید یاد بگیریم برای حفظ سلامتی آداب صحیح زندگی اجتماعی و حفظ فاصله را رعایت کنیم
 
   در ششمین روز از هفته سلامت که با عنوان "همیاران سلامت و مشارکت اجتماعی در مبارزه با کروناویروس" نامگذاری شده دکتر حسین بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در برنامه رادیویی راه تندرستی اظهار داشت:امسال با توجه به همه گیری جهانی کووید19 شعارها ی هفته سلامت منطبق با مبارزه با کرونا ویروس تعریف شده است ،مشارکت گروههای مردمی شامل انجام فاصله گذاری فیزیکی می باشد و لازم است در هر جایی فاصله یک و نیم تا ۲ متری را با دیگران حفظ کنیم.
 
 در هنگام خرید و سایر فعالیت های روزمره مخصوصاً اگر کسی دارای علائم سرفه ،عطسه یا آبریزش بینی است باید حتما فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت نماید.
 
وی خاطر نشان کرد این یک موضوع فرهنگی است باید یاد بگیریم برای حفظ سلامتی آداب صحیح زندگی اجتماعی و حفظ فاصله را رعایت کنیم. یکی دیگر از مواردی که بسیار تاکید می گردد آداب صحیح استفاده از ماسک و دستکش می باشد که بعد از استفاده حتما در داخل سطل زباله انداخته شود.
 
 بهترین گروه ترویج این آداب مردم، معتمدین و کسانی هستند که در جامعه احترام اجتماعی دارند مانند تحصیل کرده ها و معلمان عزیز.
 
دکتر بیگلری گفت اخبار جعلی و شایعات باعث ایجاد اضطراب بیش از حد در مردم می شود.
 
وی در خاتمه افزود منبع اطلاع رسانی در خصوص بیماری کرونا ویروس دانشگاههای علوم پزشکی، رسانه های ملی و مکان های معتبر و رسمی است که می تواند اطلاعات صحیح را به مردم انتقال دهد.
 
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید