اخبار

اضطراب بیش از حد میتواند سیستم ایمنی بدن را دچار اخلال نماید

اضطراب بیش از حد میتواند سیستم ایمنی بدن را دچار اخلال نماید

 

    دکتر حسین بیگلری رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در برنامه زنده رادیویی راه تندرستی درخصوص بیماری کرونا گفت در روزهای آخر سال کرونا ویروس در کنار سایر عفونتهای تنفسی موجی از همه گیری را بوجود آورده است که البته با پیشگیری و کنترل بیماری بدور از   استرس زیاد امیدواریم از موج همه گیری آن در هفته های آتی کاسته شود.

وی افزود در استان کرمانشاه اقدامات پیشگیرانه دانشگاه علوم پزشکی با مشارکت سایر سازمانهای ذیربط ، حمایت استانداری و صدا و سیما در زمینه اطلاع رسانی وآموزش اقدامات موثری صورت گرفته است.  

وی توصیه کرد اضطراب بیش از حد میتواند سیستم ایمنی بدن را دچار ضعف و اخلال نماید و در رعایت بهداشت فردی  نیز از افراط و تفریط باید پیشگیری کرد.

دکتر بیگلری توصیه کرد ترجیحا در ماماکن شلوغ  و پرتردد حاضر نشویم و حداقل فاصله یک متری از سایرین را رعایت کنیم .

وی افزود کسی که بیمار می شود بیشتر در منزل استراحت کند،  مدام به عموم آحاد جامعه یادآوری شود بهداشت فردی و عمومی رابه درستی رعایت کنند.  

ایشان توصیه کرد پنجره و تهویه مناسب در محیط منازل وجود داشته باشد .

حتی در صورت ابتلا به بیماری حدود 85 درصد افراد نیازی به مراجعه به درمانگاه و بیمارستانها ندارند وبهتر است ا زمراجعه به مکانهای شلوغ جدا اجتناب گردد. در این خصوص احتمال ابتلای کودکان اگر چه کمتر است اما کودکان می توانند ناقل این بیماری باشند . ازکارهای غیرضروری و حضور در اماکن شلوغ اجتناب شود. استفاده از وسایل شخصی وشستشوی مکرر دست ها خصوصا بعد از ورود به منزل تاکید می کردد.

۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ۱۰:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید