اخبار

در دومین مجمع سلامت شهرستان روانسر کرمانشاه عنوان شد تامین سلامت جامعه نیازمند نگرش همه جانبه و عزم ملی است

در دومین مجمع سلامت شهرستان روانسر کرمانشاه عنوان شد تامین سلامت جامعه نیازمند نگرش همه جانبه  و عزم ملی است

 

  در دومین نشست مجمع سلامت شهرستان که یکم بهمن ماه در سالن اجتماعات فرمانداری روانسر برگرار شدماموستا محمدی امام جمعه روانسر گفت در اسلام به مسئله سلامتی و بهداشت توجه خاصی شده است و توجه به بهداشت در دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارد.

وی افزود آموزه های دین اسلام تاکید ویژه ای بر گسترش فرهنگ بهداشت عمومی و ارتقای این فرهنگ در جامع های اسلامی دارد که باید به آن بیش از پیش پرداخته شود چرا که ضامن سلامت وجامعه  انسانی است.

دکتر حسین بیگلری رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه نیز با بیان اینکه در راه رسیدن به جامعه ای سالم نیازمند مشارکت همگانی  وتلاش همه دستگاهها و نهادها یرای تامین ، حفظ و ارتقای سلامت جامعه هستیم گفت  نیاز به کشتارگاه دام، سرویس بهداشتی فعال و پاکیزه و در دسترس بویژه برای سالمندان، کودکان و زنان باردار ، اتلاف یا زنده گیری سگهای ولگرد در شهر و ساماندهی فاضلاب روباز از مسائلی است که در شهرستان روانسر باید مورد توجه قرار گیرد.

 دکتر سریری مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان روانسر نیز گفت اجتماعی شدن سلامت در ارتقای بهداشت جامعه نقش مهمی را ایفا می کند و در این راستا مشارکت دستگاههای دولتی فرهنگ ساز و مردم نهاد از اصلی ترین ارکان این مسئله است.  رعایت مسایل بهداشتی و خود مراقبتی توسط هر فرد منجر به کاهش آسیب های اجتماعی  و ارتقای سلامت جامعه می شود.

مصطفی زاده فرماندار روانسرنیز نقش ادارات و نهادها در پیشرفت سلامت شهرستان را بسیار تاثیر گذار دانست و گفت تامین سلامت جامعه نیازمند نگرش همه جانبه و عزم ملی ، همکاری بین بخشی و به ویژه مشارکت مردمی آحاد جامعه می باشد.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه نمایندگان کانونهای سلامت، معتمدین، خیرین، فعالان اجتماعی در خصوص مسایل و چالش های حوزه سلامت شهرستان مطالبی رابیان کردند. 
۲ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید