اخبار

دومین نشست مجمع سلامت شهرستان کرمانشاه برگزار شد

دومین نشست مجمع سلامت شهرستان کرمانشاه برگزار شد

 

  دومین نشست مجمع سلامت شهرستان کرمانشاه با حضور فرماندار شهرستان کرمانشاه ، پروفسور معصومی جراح قلب وعروق ، احمد زاده  رییس کمیسون بهداشت شورای شهر و نمایندگان و دبیران کانونهای سلامت کرمانشاه بیست وچهارم دیماه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این نشست دکتر طلوعی رییس مرکز بهداشت شهرستان گزارشی از نیمرخ سلامت ارائه داده و بیان داشت با توجه به اینکه سلامت  رویکردی همه جانبه است و همه ابعاد جسمی ، روحی ، اجتماعی و معنوی را در برمی گیرد تاثیر گذاری عوامل مختلف بر آن زیاد است.

فرماندارکرمانشاه نیز اظهار داشت بر اساس تعالیم دینی و مذهبی وعلمی سلامت  و امنیت دو نعمت در تداوم حیات هستند و امیدواریم ما نیز بتوانیم در مداخلات سلامت محور نقش خوبی ایفا کنیم .

در ادامه پروفسور معصومی جراح قلب و عروق دانشگاه با بیان اینکه  متاسفانه 45 درصد جامعه در معرض خطر سکته های قلبی و مغزی هستند به مقایسه علل زمینه ساز مرگ پرداخته و بر عدم استفاده از روغن جامد  وانجام فعالیت های بدنی تاکید کرد.

وی اظهار داشت برای داشتن جامعه ای سالم ابتدا باید برنامه های سلامت محور را برای افراد جامعه شروع کنیم .

سپس آزیتا اقبالی مسئول کانونهای سلامت محلات شهرستان کرمانشاه گزارشی از کانونها و مجامع شهرستان کرمانشاه ارائه کرد و گفت برای ارتقای سلامت مهمترین رکن مشارکت اجتماعی است .

وی تاکید کرد مهم است که کارشناسان سازمان های اداری در کانونهای سلامت محلات ما را همراهی کنند و با ما مشارکت داشته باشند.

 احمد زاده رییس کمیسون بهداشت شورای شهرنیز بیان داشت آنچه نگاه ما در راه رسیدن به هدف است، حفظ سلامتی است و باید در راستای حفظ سلامتی ، تحرک و ورزش را افزایش دهیم.

ما در این چهار ساله توانستیم از محدودیت، ورزش بانوان را به مقبولیت برسانیم. همچنین می توانیم از فرهنگسراهایی که در شهر در اختیار ماست برای برنامه های کانون سلامت محلات استفاده کنیم .

 در ادامه حاتمی دبیر کانون به نمایندگی منطقه سه  گفت تا کنون  تعداد43 جلسه درکانون سلامت محله جعفرآباد برگزار کرده ایم و 11 مجمع سلامت محله حاصل آن 21 مصوبه بوده است تاکنون 11 مورد اجرا و 10 مورد هنوز اجرایی نشده است .

برخی از مصوبات اجرا شده شامل درخواست نصب چراغ قرمز در چها رراه جعفر آباد، ساماندهی ضایعات مرغ زنده، آموزش دانش آموزان در خصوص تفکیک زباله، کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری و .....

وی تاکید کرد مواردی نیز وجود دارد که نیازمند پیگیری می باشد.

سعید امینی  دبیرکانون سلامت منطقه 4  به نمایندگی از مناطق دیگر  استفاده نامناسب از پارک باغچه بان و حضور سگهای ولگرد در پارک ... را مطرح و در ادامه سایر معضلات توسط نمایندگان آنها مطرح شد.

دکتر بیگلری رییس کارگروه سلامت و امنیت غذایی نیزگفت از اهمیت مجمع سلامت این است که نیازها و مطالبات مردمی از پایین اجتماع به بالا می باشد .

وی بر نیاز به سرویس بهداشتی فعال و پاکیزه و در دسترس علی الخصوص برای سالمندان وزنان باردار تاکیدکرد.

موحدی نماینده کانون نیز گفت برنامه نوروزی امسال با رویکرد بین المللی گردشگری است وکرمانشاه از اردیبهشت میزبان جشنواره بوم گردی است و در این زمینه می توانیم فعالیت نماییم .

 

۲۹ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید