اخبار

دومین نشست مجمع سلامت شهرستان جوانرود برگزار شد

دومین نشست مجمع سلامت شهرستان جوانرود برگزار شد

 

     دومین نشست مجمع سلامت شهرستان جوانرود توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود و با پیگیری کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه نوزدهم آذر ماه در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

رجبی معاون فرماندار جوانرود در این مجمع با بیان اینکه کارگروه سلامت و امنیت غذایی یکی از فعال ترین کارگروه ها در جوانرود است  گفت از تمامی دست اندرکاران آن که در این زمینه اقدامات مفید و موثری انجام داده اند قدردانی می کنیم .

دکتر سمیعی رییس اداره توسعه پایدار دبیرخانه کارگروه سلامت .امنیت غذایی دانشگاه نیز در این نشست گفت اگر تمام تمهیدات در راستای سلامت توسط سازمان های متولی انجام شود نهایتا 20 تا 25 درصد موفق خواهد بود وما بقی نیازمند همکاری های بین بخشی ومشارکت های مردمی است.

بهتر است مشکلات توسط مردم شناسایی و اولویت بندی گردد و با تقسیم کار در مجمع سلامت محله و شهرستان با همکاری  و مشارکت  سازمانهای دولتی و غیر دولتی و ظرفیت های مردمی محلی حل و فصل شود.

وی با تقدیر از همکاری بین بخشی مناسب و مطلوب در این شهرستان گفت همه سازمانهای دولتی و غیر دولتی برای پاسخگویی به نیازهای اجتماعی بوجود می آیند و سپس با سه راهبرد عمده شامل تحقیق وبررسی ، آموزش وارائه خدمت وظایف خود را انجام می دهند .

دکتر سعید سمیعی با اشاره به فعالیت های چشمگیر دولت درحوزه سلامت افزود: امروزه یکی از نیازهای اصلی این حوزه،اجتماعی شدن سلامت است.
وی اظهارداشت: مشارکت همه نهادهای جامعه و آحاد مردم، درحفظ و توسعه سلامت امری اجتناب ناپذیر است.

دکتر سمیعی افزود اگر مشکلات توسط مردم شناسایی واولویت بندی شود وبا مشارکت و استفاده از ظرفیت های محلی مردم آن را حل کنیم موفق تر خواهیم بود ما نیازمند حضور فرهیختگان ومعتمدان شهرستان در این جلسات هستیم چراکه با پایکار بودن  مردم مشکلات بهتر شناسایی ، اولویت بندی وحل خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جوانرود با اشاره به فعالیت های مجمع سلامت گفت: دراین راستا دو کانون سلامت محله تشکیل و سه کانون سلامت دیگر در دست راه اندازی ست .

مهدی محمودی با اشاره به مشکلات بهداشتی محله های سنجانی و باباجانی شهرجوانرود افزود: وجود مشاغل مزاحم ، عدم ترمیم خیابان ها و معابر ، وجود سگ های ولگرد ،ضرورت وجود پل عابر پیاد ه وکم بود سطل زباله از مهمترین مشکلات این محله ها است.

مهندس رضایی کارشناس مسئول کانونها ومجامع سلامت جوانرود با بیان اینکه کانون سلامت مردم ازمردم تشکیل شده است گفت کار برای مردم همواره باید با خود مردم انجام شود.

وی افزود مجمع سلامت شهرستان و خانه مشارکت در جوانرود تشکیل و اعضای آن مشخص شده و با انجام رای گیری رییس خانه مشارکت مردم مشخص شده است.

ایشان گفت با تشکیل دو کانون سلامت محله تعدادی از مشکلات در کارگروه مطرح وحل و فصل شده است  وتعدادی از مشکلات باقی مانده نیز که در این جلسه بررسی و نتیجه گیری می شود

فرهنگ سازی و ساماندهی مشاغل مزاحم ، پیگیری نصب پل عابر پیاده در انتهای محله باباجانی ، ترمیم خیابانهاو معابر دراین محله ها ، ایجاد روشنایی و افزایش سطل های زباله از مصوبات این نشست بود.


۳۰ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید