اخبار

بانوان به عنوان جمعیت موثر در کشور نقش مهمی در ترویج فعالیت های جسمانی در خانواده ایفا می کنند

بانوان به عنوان جمعیت موثر در کشور نقش مهمی در ترویج فعالیت های جسمانی در خانواده ایفا می کنند

 

  در  هفته سلامت بانوان ایرانی می توان با ترویج هر چه بیشتر به فعالیتهای بدنی  از عواقب خیلی از بیماریها از جمله  اضطراب ، استرس ، پوکی استخوان و.... پیشگیری کرد.

   دکتر حسین بیگلری رییس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی به مناسبت هفته سلامت بانوان ایرانی (سبا)  در برنامه زنده رادیویی راه تندرستی حضور یافت وی با اشاره به اینکه  بانوان به عنوان جمعیت موثر در کشور نقش مهمی در ترویج فعالیت های جسمانی در خانواده ایفا می کنند گفت به دلیل گسترش شهر نشینی امروزه سطح فعالیت های بدنی کافی نیست و می تواتد زمینه ساز بروز برخی از بیماریها باشد.

ایشان گفت به مناسبت اهفته سلامت بانوان ایرانی دهم تا شانزدهم آبانماه مداخلاتی در سیستم بهداشت و درمان صورت می گیرد که از جمله ترویج سلامت بانوان با تاکید بر خود مراقبتی بیشتر است.

یک زن سالم می تواندخانواده ای سالم داشته باشد و اگر زنان بتوانند ورزش بیشتری داشته باشند بی شک در سلامت خانواده هم تاثیر گذار است.

رییس دبیرخانه سلامت وامنیت غذایی در خصوص  خدماتی که  دراین هفته ارائه میشود نیز گفت تمامی مراکز ارائه کننده خدمات جامع سلامت تحت عناوین روز شمار هفته سلامت بانوان مشارکت ومداخلاتی برای فعالیت های جسمانی بانوان دارند.

دکتر حسین بیگلری  با اشاره به شعار برنامه ورزش وشادابی افزود فعالیت های روزمره جسمانی در بانوان خانه دار بر اساس زندگی مدرن و ماشینی برای یک خانم خانه دار کافی نیست و لازم است در بیرون از منزل حداقل 5 بار در هفته و هر بار 30 دقیق ورزشهای مفید انجام گیرد .

از تاثیرات مهم ورزش کردن کاهش استرس و اضطراب محیطی می باشد که در کنترل چربی و فشارخون تاثیر بسزایی دارد.

وی در خصوص کسانی نیز که درد مفاصل دارند گفت این افراد ممنوعیت ورزشی ندارند اما براساس شرایط سنی  نوع ورزش براساس توان اسکلتی – عضلانی هر فرد حایز اهمیت است که در کاهش درد مفاصل کمک کننده است و در این مورد پیاده روی بر روی زمین صاف با کفش مناسب مفید خواهد بود .

وی در ادامه افزود بدلیل افزایش اشتغال و زندگی شهر نشینی بیماریهایی همچون فشار خون ، چربی خون ،دیابت ، پوکی استخوان و آرتروز در حال افزایش است  واین مناسبت می تواند برای شروع  فعالیت های جسمانی  فرصت مناسبی باشد .

دکتر بیگلری در خاتمه گفت بانوان رکن اصلی خانواده هستند که می توانند تحرک بدنی را در کودکان ودانش آموزان نیز ترویج کنند.

 هفته ملی سلامت بانوان ایرانی بهترین فرصت است که سبک زندگی کم تحرک را به سبک زندگی پر تحرک تغییر داد.

وی همچنین بر کاهش  مصرف سموم سفید قند، نمک وشکردر خانواده ها تاکید کرد.

۱۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید